World Of Warcraft fan site
World Of Warcraft fan site
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Menü
 
linkek
 
szavazás
év játék
mi legyen az é játéka az oldalon

call of duty2 (2 / 25%)
call of duty (3 / 38%)
cal of duty uo (0 / 0%)
counter-strike (1 / 13%)
world of wacrft (0 / 0%)
guildwars (0 / 0%)
lineage 2 (0 / 0%)
warcraft 3 (0 / 0%)
half life 2 (0 / 0%)
age of empires 3 (2 / 25%)

Szavazatok száma: 8

Létrehozás időpontja:
2006-01-24 22:21:30

Szavazás lezárva:
2006-03-09 17:02:50


Lezárt szavazások
 
letöltések
 
hírlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
leírások
leírások : counter-strike source

counter-strike source

pc dome  2005.11.14. 16:11

egy kis jellemzés a counter strike legújabb verziójáról a sourc ról

Counter Strike: Source

Napjaink játékipara nélkülözi a csodákat, a hatalmas innovatív ötleteket és a kis garázsfejlesztéseket. Ezek szükségszerűen fokozatosan eltűntek, hiszen egy hatalmas szórakoztatóipari ágazat könyörtelenül profitorientált, a játékfejlesztésekről financiális szempontok döntenek, a lelkes amatőrök ideje pedig a 80-as évek végén leáldozott. Azonban majd’ öt évvel ezelőtt megjelent egy játék, amely felrúgta a konvenciókat, és alaposan felbolygatta a többjátékos módra kihegyezett FPS-ek piacát. A játékot Counter Strike-nak hívták.

1999 telén az egész játékvilág lélegzetvisszafojtva figyelte két titán, az Unreal Tournament és a Quake III: Arena párharcát. Mindkét játék alapvetően új koncepció szellemében készült – ezek voltak az első kizárólag multira fókuszáló FPS-ek. Az UT 1999 őszén, a Q3A 1999 karácsonyán jelent meg, és már megjelenésük előtt jó egy évvel kibérelték maguknak a magazinok ezen témájú oldalait. Mindeközben pár lelkes fiatal hozzákezdett hogy mod-ot készítsenek minden idők egyik legjobb single részével rendelkező játékához, a Half-Life-hoz. Efféle modok tömegével készültek, készülnek, és készülni is fognak, amíg csak játékok léteznek, így érthetően nem váltott ki különösebb érdeklődést a kommandósok-terroristák párharcát górcső alá helyező mod, egészen addig, míg meg nem jelent. Ettől kezdve a Counter Strike térhódítását nem lehetett megállítani.

Az így felállt helyzet, az, hogy egy amatőr kezdeményezés gyorsan lekörözte a legendás id, valamint a szintén méltán híres Digital Extremes és Epic fejlesztéseit, mindenkit meglepett, már csak azért is, mert a CS semmi extrát nem nyújtott a hasonszőrű játékokhoz képest: a valóságban is létező fegyverekkel kell irtani a kommandós különítményt, avagy a terroristákat. Mindezt a Half-Life motorjainak keretei között tehetjük, mely a Quake 2 engine-jére építkezett, így a látvány épületesnek éppenséggel nem nevezhető, sőt, most, a CS ötödik szülinapjának tájékán már egyenesen az „iszonyatosan ronda” jelzőt lehet rásütni. Mindezek ellenére a CS hangulata utánozhatatlan, és valószínűleg ebben rejlik népszerűségének kulcsa is. A nagy népszerűség miatt a Valve átvette a project kezelését, hiszen abban joggal látta meg a nagy haszon lehetőségét, és most érkezett el az idő arra, hogy a Half-Life 2 debütálásának környékén megjelentessék a HL2-ben debütáló új, Source névre keresztelt motorjukkal hajtott, jelentősen átdolgozott CS-t.

Mint arra már a bevezetésben utaltam, az eredeti Counter Strike, mint Half Life mod, „örökölte” annak motorját, amely által a megvalósított vizualitás ma már nagyjából azonos szinten van egy jobbfajta pasziánszprogram látványvilágával. Bár mindez a kemény magot, és a hébe-hóba internet-kávézókban játszogató gyerkőcöket túlzottan nem zavarja, mégis, az új játékosok becserkészésében jelentős hátránnyal indul a CS, főként, ha szétnézünk a multira kihegyezett programok palettáján – az UT 2004 telepítője is fényévekkel szebb, mint a CS akció közben.

Ezen áldatlan állapotnak ezennel vége, mert a CS: Source legnagyobb újdonsága, a lecserélt motor már megfelel a jelen kor minőségi standardjainak, bár a CS: Source-ban annak jelentősen lebutított verziója mutatkozik be. A Source engine nagyfelbontású textúrákkal operál, különféle fényeffektek egész seregét valósítja meg, de ezen felül semmi extrával nem találkozhatunk, voltaképpen akár az Unreal 2.0-ás motor, a Doom 3 vagy a CryTek engine mellett kissé fakónak tűnik a CS: Source által elénk tárt látványvilág. Mindennek okát nem a Source motorban kell keresnünk, hiszen a Half–Life 2 már megmutatta, hogy a Valve által kifejlesztett grafikus engine remek látványvilágot képes produkálni. A CS: Source grafikai hiányosságainak legfőbb oka a bűvös gépigény – azon fennkölt cél elérése, hogy még a low-endnek mondott masinákon is tökéletesen fusson a játék, elvégre a CS sikerében is jelentékeny szerepe volt az ósdi motorból fakadó rendkívül alacsony gépigénynek.

A Half-Life 2 fizikájából „átkúszott” valamicske a CS: Source-ba is, így a nagy előd abszolút statikusságával ellentétben most már lehetőségünk nyílik az ellen fején kívüli egyéb tereptárgyak elmozdítására is. Így például egy diszkrét gránátrobbanástól szanaszéjjel röpködnek a hordók, atomjaira bonthatjuk a számítógépeket, és egészen megnyerő rongybaba-effektel roskadnak össze a szitává lőtt ellenfelek, és bár a fizika helyes használatából adódó hatalmas taktikai előnyről azért továbbra sem beszélhetünk, de megléte kétségtelenül feldobja a játékot.

Pályából mindössze kilencet kapunk alapból, ezek a legnépszerűbbnek számító Aztec, Cbble, Chateau, Dust, Dust 2, Italy, Office, Piranesi és Havanna. Ezek mindegyikén kisebb-nagyobb változtatásokat hajtottak végre, de korántsem akkorákat, hogy ne lehetne belerázódni a rajtuk való játékba húsz perc alatt.

Az eddigiekben a Source motorra építkező CS pozitív újdonságait emeltem ki, de most jöjjön a legfontosabb, és egyben számomra a legfelemásabb élménnyel járó momentum: a játékmenet. Mint ahogy minden csoda csak három napig tart, úgy pár évvel ezelőtt a Valve is felfedezte az aranytojást tojó tyúkot a CS-ben, és átvette a projekt folytatását – ez volt az a pillanat, amikortól az új verziók kijövetelekor valamiféle isteni entitásban bízhattunk, mely védelmébe veszi a Counter-Strike-ot a Valve ármánykodásai elől. Kár, hogy imáink nem hallgattattak meg, és így olyan, minimum ambivalens érzéseket kiváltó verziókat kaptunk mint például az 1.6-os. Szerencsére a Valve valamelyest okult az előd(ök) hibáiból, így számos kétes értékű innovációt kigyomláltak a CS-ből. Igaz, hogy ezek mintegy „ellensúlyozásaként” számos idegborzoló momentum is bekerült a játékba.

Újraalkották a fegyverek szórását és találati valószínűségét, aminek folyományaként a CS: Source-szal először szembesülő überprofi játékos csak hitetlenkedve klikkelget, majd kissé zavartan konstatálja azt, hogy akár szépen el is kezdhet botok ellen, avagy álnéven játszani, míg kitanulja az új kezelési módszereket. A fegyverek egyéb tulajdonságait is újraalkották, aminek nem túlzottan üdvözítő hatásaként például shotgunnal egy méterről, szigorúan csak a testre célozva sem valószínű, hogy akárcsak megkarcolnánk az ellent, a sokak által kedvelt Desert Eagle elvesztette korábbi méltóságát, és egyáltalán nem hatékonyabb, mint a többi pisztoly, a Krieg Commando ellenállhatatlan szuperfegyverré vált, és a többi, és a többi, és a többi. Az ilyetén hibákat még lehetne sorolgatni, azonban a patchek minden bizonnyal gyorsan javítani fogják a problémákat – addig meg tessék nem szétverni a billentyűzetet ha már az egymást követő tizedik körben sem sikerült kinyuvasztani senkit.

„Újra itt van, újra itt van...” Nagyon sokan és nagyon régóta vártuk az új CS-t, mely itt van, szebb, de nem feltétlenül jobb, mint elődje. Azonban a felmerülő hibái, logikátlanságai miatt leírni nem szabad, hiszen egy multira kihegyezett játékot a frissítések akár naponta is gyökeresen megváltoztathatják, így nyugodt szívvel mondhatom a CS: Source-ra, hogy jó játék. Mindig is voltak, és lesznek is szebb, akciódúsabb, vagy éppen realisztikusabb játékok, mint a Counter-Strike, de biztos vagyok abban, hogy a CS még hosszú évekig ott lesz a legnépszerűbb online FPS-ek között.

 
üdvözlet

egyenlőre itt lehet elérni az oldalt de hamarosan szeretném átköltöztetni máshova ahol jobban meg lehet csinálni!!!

 
naptár
2024. Május
HKSCPSV
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
<<   >>
 
idő
 
chat
it lehet beszélgetni ami nyilván egyértelmű de csak ha regisztrálsz
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
számláló
Indulás: 2005-01-01
 
g-mail
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 

Hivatalos, hogy jön a Haikyuu!! Gomisuteba no Kessen movie! Magyar nyelvû plakát, magyar feliratos elõzetes!    *****    Todoroki Shoto Fanfiction oldal, nézzetek be és olvassatok! Új Shoto nendoroid blog az oldalon!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?